معلم وب

از صفر تا صد طراحی و توسعه وب با معلم وب

معلم وب

از صفر تا صد طراحی و توسعه وب با معلم وب

آزادآموزش عالیدانشگاهکنکور

تهیه سرفصل های آموزش هوش مصنوعی به دانشجویان پزشکی

علیرضا استقامتی در گفتگو با گزارشگر مهر در مورد رویکرد دانشکده پزشکی دانشگاه تهران نسبت به آموزش هوش مصنوعی به دانشجویان اظهار داشت: کارگروه هوش مصنوعی در دانشکده پزشکی طبق مصوبه دانشگاه تشکیل شده است. این کارگروه با حضور نماینده تمام گروههای آموزشی مستقر در دانشکده پزشکی فعالیت می کند.
وی اضافه کرد: کمیته هوش مصنوعی دارای سه زیرگروه آموزشی، پژوهشی و زیرساخت است که در بخش های مختلف مشغول به کار هستند. هدف این است که مشخص نماییم چه موضوع هایی باید به دانشجویان آموزش داده شود، شیوه آموزش چطور باشد (مثلاً بصورت واحد درسی یا کارگاهی باشد) و همینطور چارچوب پژوهشی و کارهای تیمی در این زمینه چطور شکل بگیرد.
رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار نمود: بخشی از این اقدامات توسط گروههای خود ما به انجام می رسد و بخشی هم امکان دارد احتیاج به همکاری با سایر دانشگاه های مانند دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی شریف داشته باشد. دکتر ربیعی؛ استاد دانشگاه صنعتی شریف، بعنوان مشاور من در این مورد همکاری می کند و امیدواریم بتوانیم این برنامه را به مرحله عملیاتی برسانیم.

بیمارستان ها اقیانوسی از داده هستند

استقامتی ضمن اشاره به حجم بالای تولید داده در بیمارستان ها اظهار داشت: هوش مصنوعی بدون داده کاری نمی تواند انجام دهد. در دانشکده پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی حجم بسیار زیادی از داده های علمی و بالینی وجود دارد که می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. در بیمارستان ها هم روزانه اقیانوسی از داده در رابطه با تشخیص و درمان بیماری ها تولید می شود. باید بتوانیم این داده ها را با سکوهای ملی موجود تلفیق کرده و آنها را وارد فرایند یادگیری عمیق (Deep Learning) نماییم تا به کاربردهای عملی برسیم.
این استاد دانشگاه اظهار داشت: در بعضی رشته ها، مانند چشم پزشکی و رادیولوژی، در جهان پیشرفت های خوبی حاصل شده و ما هم باید به مرحله اجرائی برسیم.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا هوش مصنوعی وارد سرفصل دروس دانشجویان آموزشی شده است یا خیر؟ اظهار داشت: هم اکنون سرفصل ها تهیه شده است ولی ما درحال بررسی چگونگی عرضه شدن این سرفصل ها به دانشجویان هستیم. یک ایده این است که سرفصل ها بصورت اکتیو و اختیاری برای دانشجویان باشد، ایده دیگر هم این است که بخشی از این دروس به صورت الزامی برای تمام دانشجویان عرضه شود.
خلاصه اینکه هدف این است که مشخص نماییم چه موضوع هایی باید به دانشجویان آموزش داده شود، شیوه آموزش چه طور باشد (مثلاً به صورت واحد درسی یا کارگاهی باشد) و همین طور چارچوب پژوهشی و کارهای تیمی در این مورد چه طور شکل بگیرد. رییس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: قسمتی از این اقدامات توسط گروه های خود ما به انجام می رسد و بخشی هم امکان دارد احتیاج به همکاری با سایر دانشگاه های مانند دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی شریف داشته باشد.

منبع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *