رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد سهم ۴۰ درصدی آموزش های مهارتی در برنامه هفتم توسعه
به گزارش معلم وب، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بر سهم ۴۰ درصدی آموزش های مهارتی در برنامه هفتم توسعه تصریح کرد و اظهار داشت: وزارت علوم برای تحقق سهم ۴۰ درصدی آموزش های مهارتی باید به دانشگاه ملی مهارت تکیه کند.
به گزارش معلم وب به نقل از ایسنا، علیرضا منادی در اجلاس روسای دانشکده و آموزشکده های دانشگاه ملی مهارت که در دانشکده دخترانه دکتر شریعتی دانشگاه ملی مهارت برگزار شد، با اشاره به اینکه عنصر اصلی تولید، نیروی انسانی ماهر است و بدون آن نمی توان کار را پیش برد، اظهار داشت: مطابق برنامه هفتم توسعه سهم آموزش های مهارتی در آموزش و پرورش باید به ۵۰ درصد و در آموزش عالی هم به ۴۰ درصد می رسید؛ اما این امر در دولت قبلی به صورت کامل محقق نشد؛ به طوریکه سهم آموزش مهارتی در آموزش عالی حدود ۲۰ درصد رسید؛ باآنکه آموزش و پرورش این مسیر را کامل پیش برد.
وی تصریح کرد: وزارت علوم برای تحقق سهم ۴۰ درصدی آموزش های مهارتی باید به دانشگاه ملی مهارت تکیه کند.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: از آنجاییکه داوطلبان کنکور به دلیل تأثیر قطعی معدل به سختی مسیر فکر کرده بودند؛ ازاین رو برای تسهیل در این راه از طریق کار و دانش به دانشگاه ملی مهارت ورود پیدا کردند و همین سبب شد سهم آموزش و پرورش از برنامه ۵۰ درصدی نگاهی مهارت محور خیلی سریع رخ دهد و هم اکنون آموزش و پرورش مسیر کامل را پیش رفته و دیگر از برنامه عقب نیست.
منادی افزود: مهم ترین کمبود عرصه تولید در کشور کاهش نیروی انسانی است. باید به مهارت محوری قشر دانشجو توجه ویژه شود؛ بدین منظور مجلس در دولت قبلی با هدف افزایش سرآمد دانشجویی از سازمان برنامه و بودجه و استخدامی کشور و دانشگاه ملی مهارت جهت تصمیم گیری دعوت به عمل آورد و در همان جلسه بودجه را به ۳ برابر ارتقا دادیم.